Waarom we doen
wat we doen bij Merin.

Een interview met algemeen directeur Roel de Weerd.

Onze missie is community’s creëren waar mensen gelukkig, gezond en succesvol zijn.  Het is zogezegd onze “WHY” …But can you tell us why?

"Om het te begrijpen moet je terug gaan naar het begin. Ongeveer zes jaar geleden werden we overgenomen door TPG en Patron. Toen we bij Merin begonnen, rammelde er veel. Het bedrijf was bijna failliet er was geen aandacht voor de gebouwen en onze klanten, en al het geld dat er binnenkwam, moest direct naar de bank om schulden af te lossen. Het was lastig om er iets moois van te maken. Er was namelijk niet veel geld om te investeren in de gebouwen. De bezettingsgraad van gebouwen was minder dan 50%! We vroegen ons af, wat gaan we nu doen?"

"Het gebouw Keynes, het Merin hoofdkantoor waar wij zelf werken, was één groot drama! Hier durfde je mensen niet uit te nodigen. Het gebouw Keynes stond bijna helemaal leeg. Er moest wat gebeuren. We moesten ons onderscheiden van de rest."

"Ons eerste doel was om Keynes het leukste gebouw te maken in Zuid-Oost. Toen hebben we een hotelarchitect erbij betrokken en goede lunch- en vergaderfaciliteiten toegevoegd. Daarnaast hebben we een fitness toegevoegd en douchefaciliteiten gerealiseerd voor de sporters en mensen die op de fiets naar het werk wilden komen."

"Het begon met onderscheidend zijn ten opzichte van andere kantoren. Door de fitnessruimte vielen we op tijdens een bezichtiging in de regio Zuid-Oost. Er was geen ander kantoorgebouw in deze omgeving die dit faciliteerde en zo is het uiteindelijk begonnen. Ook een restaurant dat we er creëerden werd erg gewaardeerd. Door het succes van Keynes zijn we uiteindelijk ons “Boetiekkantoor” gaan uitrollen in andere gebouwen. Het boetiekkantoor werd een begrip binnen Merin."

"Met de “War For Talent” wordt het steeds belangrijker om mensen aan te trekken en mensen te behouden. Als ik aan mezelf denk destijds: ik wilde in het begin niet gaan werken in Keynes, omdat het er zo vreselijk uitzag. Dat is nu gelukkig helemaal anders!"

"Je bent gemiddeld negen uur op een dag op je werk. Als je in een fijne omgeving zit, voel je je prettig. Je spendeert zoveel tijd met je collega’s op je werkplek. Thuis maak je het ook gezellig! Je voelt je prettig op een leuke werkplek met prettige faciliteiten. De kantoorruimte wordt dus aantrekkelijk voor de werkgever. Die kan namelijk werknemers beter aan zich binden omdat die zich op hun gemak voelen in het gebouw. En daarom maken we graag community’s waar mensen gelukkig, gezond en succesvol zijn!"

Wat maakt jou heel gelukkig?

"Om met leuke dingen bezig te zijn die ik interessant vind. Dingen die ik niet zo leuk vind, kosten me vaak veel energie. Ik vind het leuk om met prettige collega’s te werken, dat maakt me gelukkig. Het is natuurlijk altijd belangrijk dat je iets doet wat je leuk vindt. Ik vind twee dingen interessant: slechte dingen goed maken of goede dingen beter of groter maken. Je tijd op deze wereld is maar kort dus je wilt het een beetje beter achterlaten dan je het hebt aangetroffen. Als iedereen zo denkt, komen we er wel!"

"Verder maakt het me gelukkig om met mijn familie te reizen en te sporten. Lekker op vakantie met mijn gezin en weer energie en inspiratie opdoen."

Wat doe jij om healthy te blijven?

"Sporten! Wielrennen, fietsen, tennis en skiën. Iedere dag de trap lopen en niet met de lift! Dat zou ik iedereen aanraden. Ik heb ook wel eens periodes dat ik wat te veel eet en drink en dan voel ik me wat minder fit en scherp. Afzien is ook wel een uitgaansklep voor de vele uren die ik op kantoor doorbreng."

"Ik heb meer een denkbaan dan een doebaan, dus mijn hoofd leegmaken doe ik vaak door actief bezig te zijn. Door sport. Maar ook door andere fysieke inspanning. In de tuin werken bijvoorbeeld. We hebben een vakantiehuisje in Friesland gekocht. Daar waar anderen een tuinman inhuren vind ik het heerlijk om in mijn vakantie wat uren in de tuin te werken."             

Wanneer ben je succesvol in je werk?

"Als je op de plek waar je zit een bijdrage levert aan de doelen van de organisatie. Je bent succesvol als je jezelf gelukkig voelt bij wat je doet. In mijn geval als je collega’s kunt inspireren en opleiden zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen. Bij Merin geven we mensen graag het vertrouwen om nieuwe dingen op te pakken en er groeien veel mensen intern door. Ik ben trots op de ontwikkeling die we als bedrijf hebben doorgemaakt en dat is uiteindelijk de optelsom van de groei die de medewerkers hebben doorgemaakt."

"Wij bij Merin zijn gestart met HOI: Honesty, Ownership en Improvement. Dat zijn onze kernwaarden. Alle medewerkers bij Merin kunnen wat extra’s verdienen naast het salaris. Waarom is daar een bonus voor nodig? Ik zie je denken. Er moet zoveel gebeuren dachten we, we willen dat iedereen meedoet. Als iedereen een klein stapje extra zet dan maken we als bedrijf grote stappen voorwaarts en dat is gelukt. Als mensen gelukkig zijn, zijn wij succesvol. Onze medewerkerstevredenheid ligt al jaren op een hoog niveau. Ik ben trots dat we dit hebben bereikt met elkaar."

Terug naar alle blog posts

Geschreven door:

Jesse.jpg

Jesse Geelen

Ik huur al bij Merin

Een storing of serviceverzoek doorgeven


Een goede klantbeleving leidt tot klanttevredenheid. Het serviceteam helpt daarom huurders in het hele traject van melding tot oplossing. Zit het even tegen? Dan communiceren we dat ook.

 

24/7

Bereikbaar

Ik wil huren bij Merin

Informatie en tips over het huren van bedrijfs- en kantoorruimtes


Ben je op zoek naar een nieuwe kantoor- of bedrijfsruimte en ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Ons lead team helpt je graag verder.

Gelijk antwoord?

Misschien staat uw vraag wel tussen de
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
indigo.jpg

Recensies

Bekijk alle Google Reviews