Serviceteam teamwork

Service Team

Welkom op de pagina van het Merin Service Team met informatie en tips over het huren van kantoorruimte!

 

Hoe kunt u ons bereiken?

U kunt ons altijd bellen via  0800 8644 683. Wij zijn 24/7 bereikbaar, direct antwoord op uw vragen.

Of mail ons via service@merin.nl Op werkdagen tussen 8.00-18.00 altijd binnen 30 minuten antwoord.

Liever een contactformulier invullen? Dat kan ook. Binnen een dag reactie op uw vraag of klacht.

Meteen een antwoord? Misschien staat uw vraag hieronder tussen de veel gestelde vragen.

Een storing kunt u ook melden via de Merin Serviceapp. Download ‘m nu in de App Store of Google Play Store.

SERVICE APP

Veel gestelde vragen

 

Contact

Hoe kan ik Merin bereiken als ik een vraag of klacht heb?
Bij (service)vragen willen we je zo snel en goed  mogelijk van dienst zijn. Voor servicevragen kunt u gratis bellen met 0800 8644 683 of mailen naar service@merin.nl.

Voor andere vragen kunt u altijd bellen naar het kantoor in uw regio of mail direct met uw contactpersonen.

Servicekosten

Servicekosten

Hoe groen is onze stroom?
Merin heeft veel aandacht voor duurzaamheid. Sinds 1 juli 2015 hebben wij onze stroom verder vergroend met windenergie. Het certificaat van oorsprong van deze groene stroom (GVO certificaat) vindt u hier Certificaat Garanties van Oorsprong Groene Stroom 2015 Merin.
Wat zijn servicekosten?
Naast de maandelijkse netto huur betaalt u voor aanvullende diensten. Bijvoorbeeld voor stroomverbruik in de algemene ruimten of de schoonmaak ervan. U betaalt maandelijks een voorschot dat gebaseerd is op de kosten in voorgaande jaren of u betaalt een vast bedrag voor alle aanvullende diensten. Als u een voorschot betaalt ontvangt u in het jaar erop de eindafrekening.
Wat zijn verrekenbare servicekosten?
Verrekenbare servicekosten zijn kosten die we jaarlijks met u afrekenen, zoals: het elektraverbruik in het trappenhuis, het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes of de warmtelevering door Merin. Over deze kosten gaat de afrekening.
Hoe rekenen we verrekenbare servicekosten met u af?
Met de voorschotten betaalt u in de loop van het jaar al een groot gedeelte van de geschatte servicekosten. Eén keer per jaar berekent Merin de werkelijke servicekosten over de periode die loopt van 1 januari tot en met 31 december.

Wij vergelijken bij de afrekening het voorschot-bedrag dat u heeft betaald met de werkelijke kosten, inclusief de administratiekosten. Het is mogelijk dat u nog een gedeelte moet bijbetalen of dat u geld terugkrijgt.

Wanneer krijg ik mijn afrekening?
Eén keer per jaar berekent Merin de werkelijke servicekosten over de periode die loopt van 1 januari tot en met 31 december. Merin streeft ernaar om uw afrekening binnen een halfjaar na afloop van het kalenderjaar aan u te sturen. Helaas is dit door naverrekeningen door energieleveranciers niet altijd haalbaar.
Ik heb teveel betaald, wat nu?
Als blijkt dat wij u te veel in rekening hebben gebracht, storten wij het te veel betaalde bedrag binnen twee weken terug op uw rekening.
Merin heeft te weinig in rekening gebracht. Wat gebeurt er nu?
Als blijkt dat wij u te weinig in rekening hebben gebracht, ontvangt u voor het resterende bedrag een factuur bij de afrekening.
Wanneer wordt het voorschotbedrag aangepast?
Wij passen het voorschotbedrag aan als er een groot verschil is tussen het voorschot en de werkelijke kosten. In de brief die u aantreft bij uw afrekening wordt gemeld of uw voorschotbedrag wordt aangepast.

Prijs

Financieel

Wat is BTW- compensatie?

Mijn bedrijf is niet BTW-plichtig. Wat heeft dit voor gevolgen voor de huurprijs?

Als de huurder de BTW niet kan verrekenen dan zal de huurprijs worden verhoogd ter compensatie van het BTW- nadeel voor de verhuurder. Deze prijsverhoging wordt uitgedrukt in een percentage van de huurprijs en hangt onder andere af van de hoogte van het BTW-nadeel en de hoogte van de exploitatielasten. Bij sommige gebouwen bieden wij een lage BTW- compensatie en zijn daarmee uitermate geschikt voor niet BTW- plichtige organisaties.
Waarborgsom of bankgarantie?
Als borg wordt of een waarborgsom gestort of een bankgarantie gesteld ter hoogte van 3 maanden huur. Over de waarborgsom ontvangt u geen rente. Het is daarom aan te raden  om een bankgarantie te stellen.
Wat is een opslag voor algemene ruimten?
In een bedrijfsverzamelgebouw zijn diverse ruimten voor algemeen gebruik, zoals de entree, de gangen en het toilet. De kosten voor deze algemene ruimten worden evenredig verdeeld over de huurders van de ruimten en eventuele leegstand (dit is voor rekening van Merin), zodat ieder huurder een aandeel heeft in kosten voor deze algemene ruimten. Dit wordt de opslag voor algemene ruimten genoemd.

Zoeken

Het vinden van een nieuwe werkplek

Ik heb interessante kantoorruimte gezocht en gevonden, wat nu?
Als u interesse heeft in een van onze kantoorruimtes nodigen wij u graag uit om te komen kijken. Neem contact met ons op via de knop op de gebouwenpagina of stel hier een vraag om een bezichtiging in te plannen. Bellen kan ook met 0800 8644 683
Ik heb een bezichtiging van een kantoorruimte gehad en ik wil graag de kantoorruimte huren, hoe nu verder?
Na een positieve bezichtiging ontvangt u van onze een huurvoorstel. Wij maken afspraken met elkaar zodat beide partijen tevreden zijn. Daarna volgt ondertekening van de huurovereenkomst. Afhankelijk van uw wensen kunnen wij tot en met het laatste detail in de ruimte uw nieuwe kantoor opleveren, maar u kunt ook op elke gewenst moment het stokje van ons overnemen.
Hoe richt ik mijn kantoor in? Kan Merin daarbij helpen?
Jazeker! Afhankelijk van uw wensen kunnen wij alles uit handen nemen, tot en met het laatste detail in de ruimte, maar u kunt ook op elke gewenst moment het stokje van ons overnemen. Wij werken nauw samen met interieurbouwers, architecten en stylisten. Vraag uw contactpersoon naar de mogelijkheden. Neem alvast een kijkje in ons inspiratieboek.

Heeft u een andere vraag?