Met deze tips zorg je voor een fijne werkomgeving
Een goede en aangename omgeving om in te werken, dat wil toch iedereen? Jij kan als werkgever zorgen voor de ideale sfeer op de werkplek en dat is minder moeilijk dan je mogelijk denkt. Door een aantal van deze simpele tips op te volgen, zal je al zien dat de sfeer er in een rap tempo op vooruit gaat.
Tip 1: Goede ergonomie
De eerste en misschien wel belangrijkste tip is een goede ergonomie. Deze tip is essentieel omdat er zonder een goede ergonomie fysieke klachten kunnen ontstaan. Als je de hele dag bezig bent met het verzetten van allerlei werkzaamheden dan zijn zaken als een goede zithouding en een geschikt bureau met prettige bureaustoelen enorm belangrijk. Je kan hierbij dus denken aan bureaustoelen die je per onderdeel kan afstellen. Bijvoorbeeld het afstellen van armleuningen, het verzetten van de rugsteun en het aanpassen van de hoogte van de stoel dragen allemaal bij aan een verbeterde ergonomie. Maar ook een bureau dat verstelbaar is, wordt als erg fijn ervaren door werknemers. In Nederland zijn er verschillende kantoren die kant en klaar zijn om te huren waarbij veel rekening wordt gehouden met ergonomie. Wil je een kantoor huren in Amsterdam of een kantoorruimte huren in Hoofddorp? Dan zijn Smart Office en Merin goede opties. Deze kantoren zijn er in het bijzonder op gericht om werknemers met plezier te laten werken en daarnaast oog te houden voor hun gezondheid en succes.
Tip 2: Opgeruimd staat netjes
Om ook echt fijn te kunnen werken is het belangrijk dat de omgeving opgeruimd is. Dat klinkt natuurlijk harstikke logisch, maar er wordt vaak in de drukte vergeten op te ruimen. Dat resulteert vaak in bureaus die bezaaid liggen met papieren, pennen, belangrijke documenten en andere kantoorattributen. Als die zaken constant in het zicht liggen kan dat zorgen voor mentale onrust. Zeg dus gedag tegen al losliggende pennen en post-its en begin te organizen! Je zult hier al snel de positieve effecten van merken. Opruimen doe je overigens niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Wanneer je met meerdere mensen in een ruimte werkt, kan jij natuurlijk niet de enige zijn met een rommelig bureau.
Tip 3: Een plek om te socializen
Gezien je door de vele vergaderingen en telefoongesprekken vaak al zoveel aan het praten bent, wordt sociaal contact onderling vaak een beetje onderschat. Natuurlijk is het wel eens lekker om gefocust te werken met een koptelefoon op of oortjes in. Maar, het is ook enorm belangrijk om zo nu en dan eens een informeel praatje te maken met een van je collega’s. Zo zorg je voor een prettige sfeer en voelen de werknemers zich meer onderling verbonden. Hoe je als kantooreigenaar kan zorgen voor dat contact? Richt een leuke koffiebar of een fijne loungehoek in, waar mensen af en toe eens los van werk met elkaar kunnen praten. Dat zorgt ook weer voor de broodnodige ontspanning, waardoor werknemers weer met frisse moed overgaan tot de orde van de dag.
Alles wat je wilt weten over Merin
Merin verhuurt kantoorruimte in boetiekkantoren in Nederland. Wij geloven dat een werkplek het beste in mensen naar boven moet halen. Een leuke werkplek brengt plezier. En als je het naar je zin hebt kun je beter werken. Wij willen die plekken creëren waar mensen met plezier naar toe gaan en succesvol kunnen zijn.
“We create offices where people can be happy, healthy and successful"
Lees hier meer over Merin, wat we doen en wat we belangrijk vinden.
Vind kantoorruimte door heel Nederland: Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland en Noord-Holland en Noord-Brabant.
Ik wil huren bij Merin
Informatie en tips over het huren van kantoorruimtes
Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorruimte en ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Ons lead team helpt je graag verder.