Hoe kan je een hybride werkplek het best inrichten?

Hybride werken: de combinatie tussen het werken op kantoor en thuis. Sinds de coronapandemie over de wereld is geraasd heeft deze manier van werken in een rap tempo aan populariteit gewonnen. Zelfs nu in Nederland corona meer naar de achtergrond is verdwenen, blijft het hybride werken geliefd. Maar hoe zorg je ervoor dat de hybride werkplek een fijne en productieve plek is? In dit artikel geven we je een aantal tips.

Zorg dat de techniek in orde is

Een basisvoorwaarde voor een fijne hybride werkplek is de verzorging van goede techniek. Hierbij moet worden gedacht aan een stabiele internetverbinding, maar bijvoorbeeld ook een veilige Cloud. Op deze manier kan er vanaf allerlei locaties goed en veilig worden gewerkt. Daarnaast wil je op een hybride werkplek ook de mogelijkheid hebben om op een goede manier contact te houden met collega’s en klanten. Het doen van een videocall is in de laatste jaren meer gewoonte dan uitzondering. Hier is echter wel een goede webcam, microfoon en audio voor nodig. De meeste laptops hebben een ingebouwd systeem, maar voor de beste kwaliteit bestaan er ook externe systemen die uitstekend geschikt zijn voor kwalitatieve meetings. Bij Merin kun je ook vergaderruimtes huren voor een dag/dagdeel, uitgerust met de juiste audiovisuele middelen voor een perfecte vergadering.

Goed meubilair

Een goede werkhouding draagt bij aan de productiviteit en natuurlijk het welzijn. Op een hybride werkplek is dit niet anders. Zorg daarom thuis én op het kantoor voor een goede, verstelbare stoel en een verstelbaar bureau. Zo kan het meubilair uitstekend op iedere gebruiker worden afgestemd. In sommige gevallen wil de werkgever, naast een goed ingericht kantoor, ook investeren in een goede thuiswerkplek. Het is dus aan te raden om dit te bespreken. Lees ook meer over kantoortrends voor 2022.

De rol van het kantoor

In deze ‘nieuwe’ tijd van het hybride werken is de rol van het kantoor veranderd. Waar het eerst alleen diende als ruimte om te werken, is het nu ook een ontmoetingsplek voor collega’s, klanten en relaties. Zorg dus dat er een fijne balans is tussen plekken om met elkaar te praten en overleggen én plekken waar in rust kan worden gewerkt. Denk bijvoorbeeld aan ontspanningsruimtes, maar ook vergaderlocaties zijn belangrijk. Hybride werken is de toekomst, maar vereist dus wel wat aandacht. 

 

 

Alles wat je wilt weten over Merin

Merin verhuurt kantoorruimte in boetiekkantoren in Nederland. Wij geloven dat een werkplek het beste in mensen naar boven moet halen. Een leuke werkplek brengt plezier. En als je het naar je zin hebt kun je beter werken. Wij willen die plekken creëren waar mensen met plezier naar toe gaan en succesvol kunnen zijn.

“We create offices where people can be happy, healthy and successful"

Lees hier meer over Merin, wat we doen en wat we belangrijk vinden.

Vind kantoorruimte door heel Nederland: GelderlandUtrechtZuid-Holland en Noord-Holland en Noord-Brabant

Bekijk ook ons aanbod in: 

Of lees onze blogs over:

 

Ik wil huren bij Merin

Informatie en tips over het huren van kantoorruimtes


Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorruimte en ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Ons lead team helpt je graag verder.

Gelijk antwoord?

Misschien staat uw vraag wel tussen de
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
BeSettled 2.jpg

Recensies

Bekijk alle Google Reviews